loading...

learning

آموزشي

بازدید : 5
سه شنبه 15 آذر 1401 زمان : 17:39

سری گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S22 سامسونگ از سه گوشی تشکیل شده است: «بچه» دسته، گلکسی S22. برادر بزرگتر آن، گلکسی اس 22 پلاس، که در اینجا به بررسی آن می پردازم. و گلکسی اس 22 اولترا، بزرگ‌ترین دستگاه، که T3 قبلاً در بررسی ما از آن دستگاه رده بالا، آن را «گل سرسبد نهایی» نامیده است.
اما نکته اینجاست: من چند هفته است که از گلکسی اس 22 پلاس استفاده می کنم، در حال حاضر مدت زمان مشابهی را با گلکسی اس 22 اولترا گذرانده ام، و این موضوع باعث شد که فکر کنم آیا واقعا این پلاس صفحه تخت مدل برای بسیاری از مردم مدل معقول تر خواهد بود. پس کدام است؟

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های برند سامسونگ

Samsung Galaxy S22+: قیمت و تاریخ عرضه
سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس در کنار بقیه سری‌های اس 22 در 11 مارس 2022 عرضه شد. بلافاصله پس از آن، با قیمت درخواستی 999 پوند در بریتانیا، 999 دلار در ایالات متحده، در دسترس بود.
لینک های حمایت شده
جدید Chevy در نهایت در فروش همه چیز خودکار
مطمئناً به دور از یک گوشی ارزان قیمت، اما گران‌ترین گوشی سامسونگ در این محدوده نیست – تحسینی که به S22 Ultra تعلق می‌گیرد که 200 پوند/200 دلار بیشتر است. من فکر می‌کنم بسیاری ممکن است توسط دستگاه گران‌تر اغوا شوند، تنها به این دلیل که هزینه قرارداد ماهانه آنقدرها متفاوت نیست – اما هنوز S22 Plus را حذف نکنید.

Samsung Galaxy S22 Plus: طراحی و نمایش
اولین چیزی که در مورد گلکسی اس 22 پلاس واقعاً مرا شگفت زده کرد، صاف بودن آن است. تقریباً به نظر می رسد که دوباره مد جدید در تلفن ها - پس از سال ها انحنای بیشتر و بیشتر دستگاه ها - ارائه یک صفحه نمایش تخت است. با این حال، سامسونگ از شرط بندی های خود جلوگیری می کند، زیرا S22 Ultra در واقع یک دستگاه صفحه نمایش خمیده است، بنابراین اگر این چشم انداز شما را مجذوب خود کند، یک جایگزین واضح است.
در واقع من یک صفحه تخت را اغلب کاربردی تر می دانم. با استفاده از S22 Plus، لمس های تصادفی کمتری داشته ام، هیچ کنتراست در لبه صفحه نمایش نیز وجود ندارد (مانندی که با نمایشگر منحنی خواهید داشت)، و من از افزایش حضور قاب به عنوان مهم نیست. اینجا واقعا زیاده روی نیست.
اما بهترین از همه این است که پنل OLED سامسونگ در گلکسی اس 22 پلاس یک ستاره درخشان واقعی است. واقعاً روشن است – سامسونگ ادعا می‌کند تا 1750 نیت، که مانند چیزی است که یک تلویزیون درجه یک می‌تواند انجام دهد – و رزولوشن 1080 x 2340 آن در اندازه‌ی قطری 6.6 اینچی آن هیچ‌وقت من را رغبت نکرد. البته با صفحه نمایش 6.8 اینچی بزرگتر S22 Ultra که 1440 در 3088 پیکسل را ارائه می کند، می توانید در جاهای دیگر چیزهای بیشتری بدست آورید (اما در نتیجه مصرف باتری بدتر می شود).
هر مدل گلکسی S22 دارای نرخ نوسازی صفحه نمایش 120 هرتز است، بنابراین همه چیز ابریشمی به نظر می رسد، هر مدلی را که بخرید (در صورت جذابیت، یعنی).
از نظر جذابیت بصری، ممکن است به نمونه بررسی S22 Plus من نگاه کنید، که با لباس طلای صورتی پوشیده شده است، و فکر می کنید که آیا بهترین مطابق با سلیقه شما است. خوب، هر کدام برای خودشان، نه؟ انتخاب های زیادی وجود دارد: سفید فانتوم، مشکی فانتوم و سبز همه گزینه های استاندارد هستند. به‌صورت آنلاین، محصولات انحصاری فروشگاه سامسونگ را در رنگ‌های گرافیتی، کرم، آبی آسمانی و بنفش پیدا خواهید کرد. انتخاب زیاد!
بدون ربط به انتخاب رنگ، قسمت پشتی S22 Plus از شیشه ساخته شده است. این یک تغییر جالب است، زیرا در مقایسه با مدل های قبلی S21، پوشش شیشه ای قبلی را از بین می برد. من شرط می بندم که این چیزی است که با موضع فزاینده پایدار سامسونگ مرتبط است، زیرا هر چیزی که "پلاستیک" به نظر می رسد در زبان امروزی بد به نظر می رسد. با این اوصاف، من متقاعد نیستم که بتوانید تفاوت بین این دو پایان را شخصاً احساس کنید.
در جای دیگر، طراحی S22 Plus شبیه مدل قبلی خود نیز است: یک لبه دوربین برجسته در بالا سمت چپ در عقب وجود دارد که همسطح با لبه بیرونی قرار می گیرد و به نظر من بسیار زیبا است. در نظر داشته باشید که نماد طراحی کمتری نسبت به S22 Ultra نیست، اما لزوماً همه زبان طراحی دوربین شناور آزاد آن دستگاه را دوست ندارند.
تنها چیز دیگری که در مورد پلاس می گویم این است که در کل کمی ضخیم به نظر می رسد، به دلیل اینکه یک تلفن تخت است. من آنقدر به در دست گرفتن گوشی‌هایی با لبه‌های خمیده عادت کرده‌ام، چرا که آنقدر رایج شده است که فقدان چنین افتادگی‌های خمیده‌ای به طور کلی این تصور را ایجاد می‌کند که گوشی‌های چاق‌تر هستند.
سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس
(اعتبار تصویر: آینده / مایک لو)
Samsung Galaxy S22 Plus: عملکرد و باتری
در اینجا یک واقعیت جالب وجود دارد: سری Galaxy S22 دارای چیپست Exynos 2200 خود سامسونگ است، بنابراین هیچ کوالکامی در اینجا نمایش داده نمی شود (خب، نه در بریتانیا، اما مشتریان ایالات متحده به جای آن اسنپدراگون 8 نسل 1 را دریافت خواهند کرد).
آن چیپست چگونه نگه می دارد؟ واقعاً خوب، من متوجه شده ام که قدرت زیادی برای مطابقت با بهترین آنها دارد، بنابراین بارگذاری برنامه های مختلف و پریدن بین آنها اصلاً مزاحم نیست. گیمر؟ مزاحم نیست، S22 Plus عناوین سختی را برای صبحانه خواهد خورد.
واقعاً فقط در برنامه دوربین وجود دارد که من متوجه شده ام که چیپست با سختی خاصی هدایت می شود و باعث می شود گرمای بسیار بیشتری از بدنه تلفن خارج شود. نه خیلی داغ است و لمس کردن آن آزاردهنده است، اما به نظر من عمدتاً به دلیل تأثیری که بر عمر باتری دارد، آزاردهنده است.
اما قبل از اینکه به نظرم برسد این یک مشکل است: اینطور نیست. S22 Plus در واقع بهترین طول عمر باتری را در بین هر گوشی S22 دارد. به همین دلیل است که فکر می‌کنم این انتخاب معقول‌تری برای بسیاری از افراد خواهد بود، زیرا بر اساس تجربه من از زندگی با هر دو گوشی، حتی از S22 Ultra نیز دوام بیشتری دارد.
من روزهایی را داشته ام که استفاده متوسط حدود 50 درصد از عمر باتری را تقریباً در 16 ساعت بیداری از بین برده است، از جمله بازی های موقتی در اینجا و آنجا خارج از زمان کار. این واقعاً در کتاب من خوب است.
با این حال، کمی طول می کشد تا نرم افزار سامسونگ به یک نقطه تعادل موفقیت آمیز برسد. از آنجایی که سیستم همیشه به دنبال برنامه‌هایی است که نصب شده اما استفاده نمی‌شوند، برخی از برنامه‌ها را خاموش یا خاموش می‌کند تا عمر مفید بیشتری داشته باشد - چیزی که به نظر من واقعاً مؤثر بود و منجر به افزایش قابل توجه عمر باتری پس از چهار یا چند روز اول شد. استفاده کنید.
از نظر نرم افزاری، سامسونگ از پوسته One UI خود در اندروید استفاده می کند. روان است، زیبا به نظر می رسد و اشکالات آزاردهنده ای را به طور کلی معرفی نمی کند. کمی بیش از حد به دستیار صوتی Bixby علاقه مند است، که من به سرعت آن را رد می کنم، و چیزهای عجیبی در فروشگاه برنامه های سامسونگ وجود دارد که هرگز نیازی به استفاده از آن نخواهید داشت، اما در بین تمام پوسته های اندروید، من سامسونگ را یکی از بهترین های موجود می دانم.

در غیر این صورت، دوربین اصلی S22 Plus از نظر وضوح کلی، بازتولید رنگ و سهولت استفاده، واقعاً عالی است. استفاده از برنامه دوربین برای زوم کردن، لمس به فوکوس (و تنظیم نوردهی) آسان است، در حالی که دکمه شاتر لمس خوبی از بازخورد لمسی برای شبیه سازی شاتر دوربین واقعی ارائه می دهد - که به نظر من واقعاً خوب است. دست زدن به.
همچنین حالت شب کاملی وجود دارد که فریم‌های چند نوردهی را برای ایجاد عکس‌های واضح و روشن ترکیب می‌کند. من این را در سناریوهای تاریک واقعاً مفید یافته‌ام، تا زمانی که سعی نکنید و از آن برای عکاسی از سوژه‌های متحرک استفاده نکنید.
بنابراین، در مجموع، تنظیمات دوربین S22 Plus چشمگیر است، با این تفاوت که تفاوت چندانی با تنظیمات قبلی S21 ندارد – و تا حدی باعث می‌شود که کمی پشت آن منحنی احساس شود. با این اوصاف، این لنز همه چیز مورد نیاز من را در این سه لنز دارد، و من خوشحالم که سامسونگ این حفره خرگوشی خروجی دوربین‌های دور ریختنی (مانند سنسورهای سیاه و سفید یا عمق سنسورهای بسیاری دیگر) را پایین نمی‌آورد.

بازدید : 13
دوشنبه 11 مهر 1401 زمان : 16:12

به گزارش سایت انتخاب نو، لمینت دندان، کامپوزیت دندان و روکش دندان، هر سه روش‌هایی هستند که به عنوان دندانپزشکی زیبایی طرفداران زیادی دارند و برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود تفاوت‌هایی که بین این سه روش وجود دارد، برخی از افراد گمان می‌کنند که همه آن‌ها دارای کاربرد‌‌های مشترک و مشابهی هستند. این درحالی است که هر یک از درمان‌های دندانپزشکی نام برده با هم فرق دارند و دارای کاربردهای متفاوتی هستند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره لمینت دندان، کامپوزیت دندان و روکش دندان در اختیار شما قرار دهیم. با مطالعه این مقاله به خوبی متوجه فرق لمینت و کامپوزیت خواهید شد.

لمینت دندان چیست؟

یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی دندان‌ها در دندانپزشکی برای اصلاح طرح لبخند، روش لمینت دندان است. لمینت دندان لایه‌ای نازک از جنس سرامیک است که به سطح دندان‌های جلویی افراد متصل می‌شود و همه عیب‌های ظاهری دندان‌ها را پوشش می‌دهد. روکش‌های لمینت دندان با استفاده از قالب دندان افراد و در لابراتوار تولید می‌شوند و در طول دو جلسه توسط دندانپزشک متخصص روی دندان‌های جلویی بیمار نصب می‌شوند. برای اتصال روکش به سطح دندا‌ن‌ها، دندانپزشک مقدار بسیار کمی از دندان را می‌تراشد. لمینت دندان یکی از روش‌های بادوام، ماندگار و در عین حال پرهزینه محسوب می‌شود.

کامپوزیت دندان چیست؟

یکی دیگر از روش‌های اصلاح طرح لبخند که کاربردی شبیه به لمینت دارد و دندانپزشک به جای روکش سرامیکی از خمیر کامپوزیت برای برطرف‌کردن ایرادهای دندان‌ها استفاده می‌کند، کامپوزیت دندان نام دارد. کیفیت کامپوزیت دندان نسبت به لمینت کمتر است؛ اما به طور کلی زیباسازی دندان‌ها با کامپوزیت دندان هزینه کمتری در بر دارد. خمیر کامپوزیت بعد از قرار گرفتن روی سطح دندان‌هایی که مقداری تراشیده شده‌اند، توسط دندانپزشک به فرم دلخواه در می‌آید و سپس با استفاده از اشعه نور آبی، خمیر سفت و محکم می‌شود.

روکش دندان چیست؟

روکش دندان یک نوع پروتز دندانی است که بعد از قالب‌گیری در لابراتوار ساخته می‌شود و به عنوان تاج دندان بر روی دندان‌های طبیعی و آسیب دیده افراد قرار می‌گیرد. دندانپزشک قبل از نصب روکش روی دندان عصب کشی شده، دور تا دور آن را به خوبی می‌تراشد و با استفاده از چسب مخصوص روکش را به روی دندان می‌چسباند. روکش‌های دندان دقیقا مانند یک کلاه محافظ روی دندان‌های عصب کشی شده قرار می‌گیرند و از تمام جهات دندان‌ها را احاطه می‌کنند. طول عمر و ماندگاری دندان‌های عصب‌کشی‌شده با استفاده از روکش‌های دندان به میزان زیادی افزایش می‌یابد.

تفاوت های لمینت و کامپوزیت از نظر جنس

تفاوت لمینت و کامپوزیت از نظر جنس باعث شده‌است که طول عمر و ماندگاری لمینت دندان و کامپوزیت دندان با هم متفاوت باشد. جنس لمینت از سرامیک ساخته می‌شود؛ اما برای ساخت کامپوزیت دندان از مواد خمیری رزین کامپوزیت استفاده می‌شود. جنس لمینت دندان به گونه‌ای است که بسیار شفاف است و زیبایی خاصی به لبخند افراد می‌بخشد. از نظر زیبایی جنس لمینت خیلی بهتر از کامپوزیت است و در برابر عواملی مانند رنگ‌پذیری و لکه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. اما در مقابل، کامپوزیت دندان درست مانند دندان‌های طبیعی، با خوردن مواد خوراکی رنگی به مرور زمان دچار تغییر رنگ می‌شود.

تفاوت های لمینت و کامپوزیت از جهت قیمت

یک مورد دیگر که می‌توان به عنوان فرق لمینت و کامپوزیت معرفی کرد، متفاوت‌بودن قیمت این دو روش است. قیمت کامپوزیت دندان همواره از لمینیت دندان ارزان‌تر است. روش کامپوزیت با استفاده از مواد اولیه کم هزینه‌تر انجام می‌شود و دندانپزشک آن را در یک جلسه به اتمام می‌رساند. در واقع کامپوزیت به عنوان ارزان‌ترین و کم هزینه‌ترین روش اصلاح طرح لبخند و برطرف‌کردن عیب‌های دندان مانند فاصله‌دار بودن، کجی، ساییده‌شدن و زردشدن دندان‌ها محسوب می‌شود. دلیل گران‌بودن لمینت دندان هم عواملی مانند نحوه نصب روکش سرامیکی، جنس روکش و مقاومت بالای آن در برابر زردشدن، شکستن و ساییدگی، بالا بودن دستمزد دندانپزشک و غیره‌ است.

تفاوت لمینت و کامپوزیت از نظر تکنیک انجام کار

فرق لمینت و کامپوزیت از نظر تکنیک انجام کار به این صورت است که برای انجام کامپوزیت دندان، قالب‌گیری لازم نیست و قراردادن مواد خمیری کامپوزیت روی دندان‌های جلویی هر فک بیمار جهت اصلاح طرح لبخند حدودا پنج ساعت به طول می‌انجامد؛ اما برای انجام مراحل لمینت تقریبا دو هفته الی یک ماه زمان نیاز است. دلیل طولانی‌بودن مراحل لمینت، انجام پروسه قالب‌گیری و آماده‌شدن روکش‌‌های سرامیکی در لابراتوار است. برای نصب روکش سرامیکی دندان‌ها در روش لمینت، دندانپزشک نیم‌میلی‌متر از سطح دندان‌های فرد را می‌تراشد. در روش کامپوزیت در صورت شکستگی یا لب‌پرشدن امکان ترمیم وجود دارد؛ اما در روش لمینت، دندان آسیب‌دیده باید به طور کامل با یک روکش لمینتی جدید تعویض شود.

تفاوت لمینت و کامپوزیت از جهت ماندگاری

یکی دیگر از تفاوت‌های بین لمینت و کامپوزیت، ماندگاری و طول عمر هر یک از این روش‌هاست. ماده رزین به عنوان ماده خمیری به کار رفته در کامپوزیت به اندازه لمینت محکم نیست. در این روش دندان‌ها بعد از پنج الی هفت سال، کیفیت و ماندگاری خود را از دست می‌دهند و حتما باید ترمیم شوند؛ اما لمینت اگر به خوبی و با دقت نگهداری شود، حدود ده الی بیست سال طول عمر و ماندگاری دارد. برای افزایش ماندگاری و طول عمر دندان‌هایی که با استفاده از این دو روش زیبا شده‌اند، باید به بهداشت دهان و دندان توجه زیادی داشته‌باشید و استفاده از مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید. هر چه میزان مراقبت از دندان‌ها بیشتر باشد، طول عمر و ماندگاری لمینت و کامپوزیت هم افزایش می‌یابد.

تفاوت روکش با لمینت و کامپوزیت دندان

لمینت دندان و کامپوزیت دندان هر دو به عنوان دو روش درمانی با اهداف مشابه برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می‌گیرند و در واقع جزء یک خانواده محسوب می‌شوند. کسانی که توانایی مالی کافی برای استفاده از روش لمینت را ندارند، از روش کامپوزیت به عنوان یک روش ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌ استفاده می‌کنند. اما ماهیت روکش دندان کاملا با کامپوزیت و لمینت متفاوت است و نمی‌توان روکش را به جای دو روش دیگر استفاده کرد. همان‌طور که در بخش‌های قبلی هم اشاره کردیم، روکش‌های دندان پروتز‌هایی هستند که به جای جنبه زیبایی بیشتر جنبه محافظتی از دندان‌های عصب‌کشی‌شده را دارند. تنها زمانی می‌توان از لمینت به جای روکش استفاده کرد که دندان‌های جلویی فرد عصب‌کشی شده‌باشد.

بازدید : 38
چهارشنبه 1 دی 1400 زمان : 13:04

بسیاری از ما اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب را در ماه های تابستان برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و آسیب می دانیم، اما واقعاً باید یک اقدام پیشگیرانه برای سلامتی در تمام طول سال باشد. همیشه بدون توجه به رنگ و رنگ پوستتان از ضد آفتاب استفاده کنید. قدمت کرم ضد آفتاب به مصر باستان برمی گردد، جایی که از عصاره سبوس برنج و یاسمین برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید استفاده می شد. شیمیدانان اولین ضدآفتاب تجاری را در سال 1936 اختراع کردند و از آن زمان تاکنون بهبود یافته است. ضدآفتاب های مدرن در برابر آب مقاوم هستند و در بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی مانند پرایمرها، فونداسیون ها، سرم ها و کرم ها گنجانده شده اند.


چرا باید همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، حتی در روزهای ابری، تا 80 درصد از اشعه های خورشید می تواند از ابرها عبور کند، بنابراین اگر فکر می کنید در یک روز ابری خوب است که از ضد آفتاب چشم پوشی کنید، دوباره فکر کنید. کرم ضد آفتاب یک عادت مراقبت بهداشتی مهم پیشگیرانه است که باید در تمام سال از جمله ماه های زمستان حفظ شود. برف می تواند تا 80 درصد از اشعه ماوراء بنفش (UV) را منعکس کند و خطر قرار گرفتن در معرض آسیب خورشید را افزایش دهد. همچنین، هر چه ارتفاع بالاتر باشد، در معرض اشعه ماوراء بنفش بیشتر است، بنابراین کرم ضد آفتاب برای تعطیلات اسکی خانوادگی نیز بسیار مهم است. وقتی شک دارید: همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید!
در اینجا پنج دلیل اصلی وجود دارد که چرا استفاده از ضد آفتاب باید یک عادت روزانه در تمام سال باشد:
خطر ابتلا به سرطان پوست شما را کاهش می دهد: سرطان پوست شایع ترین شکل سرطان در ایالات متحده است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در سال 2013، 71943 نفر مبتلا به ملانوم پوست تشخیص داده شدند که 9394 نفر از این موارد کشنده بودند. با استفاده از ضد آفتاب هر روز، خطر ابتلا به سرطان پوست را به نصف کاهش می دهید.
از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند: آسیب خورشید ناشی از اشعه ماوراء بنفش باعث پیری پوست می شود که با ظاهری ضخیم و چرمی مشخص می شود. تغییر رنگ؛ و تجزیه کلاژن، که به خطوط، افتادگی و چین و چروک کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که افرادی که زیر 55 سال سن دارند و به طور منظم از ضد آفتاب استفاده می کنند، 24 درصد کمتر از افرادی که این کار را انجام نمی دهند، دچار این علائم پیری می شوند.
به حفظ رنگ پوست یکنواخت کمک می کند: کرم ضد آفتاب به جلوگیری از تغییر رنگ و لکه های تیره ناشی از آسیب خورشید کمک می کند و به شما کمک می کند رنگ پوست صاف تر و یکنواخت تر داشته باشید.
اگر موهایتان قرمز باشد، احتمال ابتلا به سرطان پوست بیشتر می‌شود: دانشمندان قبلاً فکر می‌کردند دلیل این افزایش خطر به دلیل رنگ پوست روشن مو قرمزها است. با این حال، در سال 2013، محققان جهش ژن MC1R را کشف کردند که باعث ایجاد موهای قرمز و پوست روشن می شود. این جهش همچنین یک مسیر سرطان زا ایجاد می کند که وقتی در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد، تمایل ژنتیکی به سرطان را افزایش می دهد.

مطالعه بیشتر: راهنمای ضد افتاب مینرال

بازدید : 54
چهارشنبه 1 دی 1400 زمان : 13:00

با وجود تمام ضدآفتاب‌های موجود این روزها، انتخاب کرم مناسب برای کودکان شما می‌تواند مشکل باشد. اما آنچه در هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب اهمیت دارد این است که چگونه از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.
چه نوع ضد آفتابی بهترین است؟
هنگام خرید کرم ضد آفتاب، باید به سه نکته مهم توجه کنید. برچسب ضد آفتاب را بررسی کنید که:
دارای SPF (فاکتور محافظت در برابر نور خورشید) 30 یا بالاتر
محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB (ضد آفتاب با طیف وسیع)
ضد آب است (از بچه ها در زمانی که 40 تا 80 دقیقه در آب هستند محافظت می کند)


انواع ضد آفتاب چیست؟
دو دسته کلی ضد آفتاب وجود دارد:
ضد آفتاب معدنی (که ضد آفتاب معدنی یا فیزیکی نیز نامیده می شود) روی پوست قرار می گیرد و به عنوان مانعی در برابر اشعه خورشید عمل می کند. ممکن است کلمات روی یا تیتانیوم را روی برچسب ببینید. مالیدن آنها ممکن است کمی سخت باشد، زیرا طوری طراحی شده اند که روی سطح پوست باقی بمانند، بنابراین ممکن است پوست کمی سفید شود. برخی از آنها حتی در رنگ های سرگرم کننده ای هستند که بچه ها از آنها لذت می برند. ضد آفتاب معدنی به محض استفاده شروع به کار می کند، اما می تواند به راحتی با آب یا عرق پاک شود.
ضد آفتاب شیمیایی (که به آن ضد آفتاب ارگانیک نیز گفته می شود) با جذب اشعه های خورشید مانند اسفنج از پوست محافظت می کند. پرتوها را به گرما تبدیل می کند و سپس آن گرما را از پوست آزاد می کند. از آنجایی که در لایه بالایی پوست جذب می‌شود، مانند مواد معدنی، پوشش سفید رنگی را روی پوست باقی نمی‌گذارد و به همین راحتی هم پاک نمی‌شود. اما شروع کار ممکن است 15 تا 30 دقیقه طول بکشد.
کرم های ضد آفتاب به صورت کرم، ژل، اسپری و استیک در دسترس هستند. کرم ها برای نواحی پوست خشک، چوب ها به اطراف چشم کمک می کنند و ژل ها برای نواحی دارای مو (مانند پوست سر) مناسب هستند. اسپری‌های ضدآفتاب می‌توانند تشخیص اینکه آیا به اندازه کافی استفاده کرده‌اید یا نه، و این احتمال وجود دارد که بچه‌ها بتوانند بخار را تنفس کنند. برخی از اسپری ها نیز قابل اشتعال هستند، بنابراین هنگام استفاده از آن باید از جرقه یا شعله اجتناب کنید.
چگونه، چه زمانی و کجا از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم
برای اینکه کرم ضد آفتاب کار خود را انجام دهد، باید به درستی استفاده شود:
هر زمان که فرزندانتان در معرض آفتاب هستند از ضد آفتاب استفاده کنید. برای بهترین نتیجه، حدود 15 تا 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن بچه ها از آن استفاده کنید.
گوش ها، دست ها، پاها، شانه ها و پشت گردن را فراموش نکنید. بند های لباس حمام را بلند کنید و زیر آن ها ضد آفتاب بزنید (در صورتی که بند ها با حرکت کودک جابه جا شوند). با بالم لب با SPF 30 از لب ها محافظت کنید.
کرم ضد آفتاب را سخاوتمندانه بزنید. متخصصان پوست توصیه می کنند از 1 اونس (برای پر کردن یک لیوان شات یا فنجان داروی پلاستیکی) برای پوشاندن نواحی در معرض بدن استفاده کنید. ترفند دیگر استفاده از "قانون قاشق چایخوری" است. از 9 قاشق چایخوری ضد آفتاب برای کل بدن استفاده کنید: 1 قاشق چایخوری برای صورت و گردن، 1 قاشق چایخوری برای جلوی تنه و 1 قاشق چایخوری برای پشت تنه، 1 قاشق چایخوری برای هر بازو و 2 قاشق چایخوری برای هر پا.
کرم ضد آفتاب را اغلب، تقریبا هر 2 ساعت یکبار تجدید کنید. پس از تعریق یا شنا کردن کودک، دوباره استفاده کنید.
اگر بچه‌ها در اطراف آب هستند یا شنا می‌کنند، از یک ضد آفتاب مقاوم در برابر آب استفاده کنید. آب اشعه های خورشید را منعکس می کند و تشدید می کند، بنابراین بچه ها به محافظتی پایدار نیاز دارند. ضد آفتاب های مقاوم در برابر آب ممکن است تا 80 دقیقه در آب دوام بیاورند و برخی نیز در برابر عرق مقاوم هستند. اما صرف نظر از برچسب ضدآب، هنگام بیرون آمدن بچه ها از آب، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
نگران ماندگاری یک بطری ضد آفتاب نباشید. ضد آفتابی را که تاریخ انقضای آن گذشته است یا 3 سال یا بیشتر مصرف کرده اید، ذخیره کنید و دور بریزید.
چه کسانی به کرم ضد آفتاب نیاز دارند؟
هر کودکی نیاز به محافظت در برابر آفتاب دارد. آکادمی پوست آمریکا (AAD) توصیه می کند که همه بچه ها - صرف نظر از رنگ پوستشان - از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنند. اگرچه پوست تیره ملانین محافظ بیشتری دارد و راحت‌تر از سوختن آن برنزه می‌شود، اما برنزه شدن نشانه آسیب نور خورشید است. کودکان با پوست تیره نیز ممکن است دچار آفتاب سوختگی دردناک شوند.
نوزادان کمتر از 6 ماه را از نور خورشید دور نگه دارید. هنگام بیرون رفتن از خانه، لباس های سبک وزنی بپوشید که دست ها و پاها را بپوشاند - و کلاه لبه دار را فراموش نکنید. اگر نمی‌توانید از آفتاب دوری کنید، می‌توانید از مقدار کمی ضد آفتاب روی پوست در معرض نور کودکتان مانند دست‌ها و صورت استفاده کنید.
شما هم الگوی خوبی باشید. استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر و محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور خورشید، خطر آسیب پوستی شما را کاهش می‌دهد و حس خوب آفتاب را به کودکانتان آموزش می‌دهد.
چه چیز دیگری باید بدانم؟
از ضدآفتاب های حاوی PABA استفاده نکنید که می تواند باعث حساسیت پوستی شود. از ترکیب اکسی بنزون که ممکن است خواص هورمونی داشته باشد اجتناب کنید.
برای پوست های حساس، ضد آفتاب معدنی با ترکیبات فعال اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم را انتخاب کنید.
نوجوانان یا نوجوانانی که می خواهند از ضد آفتاب خود برنزه کننده استفاده کنند، باید ضدآفتابی استفاده کنند که دارای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش باشد (بسیاری از آنها کم یا اصلاً استفاده نمی کنند).
برخی از لوازم آرایشی حاوی ضد آفتاب هستند، اما معمولا محافظت کافی در برابر نور خورشید ندارند. اطمینان حاصل کنید که نوجوان شما قبل از آرایش کردن، کرم ضد آفتاب بزند.
هنگام انتخاب کرم ضد آفتاب، فقط به یاد داشته باشید که بهترین ضد آفتاب، ضد آفتابی است که شما و خانواده تان هر بار که زیر نور خورشید هستید استفاده می کنید.

مطالعه بیشتر: راهنمای ضد افتاب مینرال

بازدید : 114
چهارشنبه 1 دی 1400 زمان : 12:54

کرم ضد آفتاب مینرال در حال حاضر لحظه بزرگی را سپری می کند. و در میان همه هجوم‌ها، ممکن است از خود سؤالاتی بپرسید که دقیقاً غیر نانو به چه معناست؟ یا اینکه کرم ضد آفتاب مینرال واقعا چگونه کار می کند؟

در حالی که کرم ضد آفتاب مینرال قطعاً یک گزینه عالی است، حقایق زیادی در مورد SPF مینرال وجود دارد که در سر و صدا گم شده اند. ما اینجا هستیم تا همه چیز را بشکنیم و حقیقت را در مورد ضد آفتاب های مینرال بیان کنیم - از نحوه عملکرد واقعی آنها تا اینکه واقعاً چیزی به نام "نامرئی" وجود ندارد.

ما همچنین جدیدترین کرم مراقبت کامل 100% مینرال خود را معرفی خواهیم کرد: CC Screen SPF 50، و همچنین سایر محصولات 100% مینرال دوست داشتنی خود را. و گزینه های شیمیایی تمیز ما را فراموش نکنید (ما آنها را نیز بررسی خواهیم کرد!) که به همان اندازه عالی هستند.

ضد آفتاب مینرال چیست؟

یک ضد آفتاب مینرال به این معنی است که فقط از اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم به عنوان مواد فعال ضد آفتاب خود استفاده می کند. توجه به این نکته مهم است که برای اینکه کرم ضد آفتاب 100% مینرال باشد، فقط باید از این مواد فعال ضد آفتاب (یا فقط اکسید روی) استفاده کرد و نه چیز دیگری. بسیاری از ضدآفتاب های موجود در بازار ادعا می کنند که مینرال هستند، اما اگر دقت کنید، برخی از مواد شیمیایی فعال در لیست مواد وجود دارد. مطمئن باشید، شما هیچ یک از آن مشاغل دشوار را در SPF های ما پیدا نخواهید کرد - وقتی می گوییم 100٪ مینرال، منظورمان این است.

بنابراین چگونه یک کرم ضد آفتاب مینرال از شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند؟ با کمال تعجب، تفاوت چندانی با یک ضد آفتاب شیمیایی ندارد. ضد آفتاب های مینرال و شیمیایی در درجه اول با جذب اشعه ماوراء بنفش به داخل پوست و سپس تبدیل آن به گرما از پوست محافظت می کنند. تنها تفاوت این است که SPF شیمیایی 100٪ اشعه ماوراء بنفش را جذب می کند، در حالی که ضد آفتاب مینرال 95٪ از اشعه ها را جذب می کند و 5٪ از اشعه های UV را منعکس می کند.

همچنین این یک تصور غلط رایج است که ضد آفتاب های مینرال "طبیعی" ساخته می شوند. وقتی صحبت از کرم ضد آفتاب می شود، حقیقت این است: تمام SPF - از جمله 100٪ SPF مینرال - به صورت مصنوعی در آزمایشگاه تولید می شود. این برای اطمینان از اینکه مواد حاوی هیچ گونه ناخالصی یا اثری از مواد خطرناک نیستند ... و اینکه فرمول مطابق ادعاهای محافظتی خود باشد، انجام می شود.

ممکن است صدایی در مورد چیزی به نام «اکسید روی غیر نانو» در فرمول مینرال شنیده باشید... این بدان معناست که ذرات اکسید روی در یک فرمول بزرگتر از 100 نانومتر هستند – بنابراین بدون تراوش در بالای پوست شما با خیال راحت می‌نشینند. در حالی که هیچ تحقیقی مبنی بر جذب ذرات نانو اکسید روی در جریان خون شما وجود ندارد، ما همیشه، همیشه، همیشه مراقب هستیم و اکسید روی غیر نانو را در محصولات مینرال خود قرار داده ایم که برای حساس ترین موارد طراحی شده اند. پوست (مانند چشمان شما، یا پوست نوزادان و کودکان).

چگونه بفهمم کرم ضد آفتاب من 100% مینرال است؟

کرم ضد آفتاب توسط FDA به عنوان یک داروی بدون نسخه تنظیم می شود، بنابراین مواد فعال ضد آفتاب همیشه در بسته بندی ضد آفتاب در زیر "حقایق دارویی" ذکر می شوند. برای پیدا کردن آنها، به دنبال آنچه در زیر "مواد فعال" فهرست شده است، بگردید. برای اطمینان از اینکه کرم ضد آفتاب شما 100% مینرال است، باید اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم یا ترکیبی از هر دو را ذکر کند... هیچ چیز دیگری!

شما همیشه می توانید جعبه یا لوله خود را برگردانید تا مواد فعالی که محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ایجاد می کنند را ببینید. در همه محصولات ما، همیشه می‌بینید که "100% مینرال" به وضوح در جلوی گزینه‌های مینرال ما نوشته شده است.

چرا من کرم ضد آفتاب مینرال می خواهم؟

هیچ قانون سخت و سریعی برای استفاده از ضد آفتاب های مینرال وجود ندارد. این واقعاً فقط به ترجیح شما بستگی دارد و اینکه آیا پوستی دارید که به ضد آفتاب مینرال واکنش بهتری نشان می دهد یا خیر. اگر پوست فوق العاده حساس یا پوست مستعد آکنه دارید، فرمول های مینرال احتمالا راه حلی برای شما خواهند بود. این به این دلیل است که اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم خطر کمتری برای ایجاد تحریک یا هر نوع واکنش دارند. همچنین، اکسید روی دارای برخی از خواص ضد التهابی است (به همین دلیل است که روی در کرم‌های راش پوشک استفاده می‌شود) که به ایجاد یک اثر تسکین‌دهنده برای آکنه یا لک‌ها کمک می‌کند.

با این حال، بیشتر به این بستگی دارد که دوست دارید چه بپوشید. ممکن است دوست داشته باشید از کرم ضد آفتاب مینرال استفاده کنید زیرا احساس بهتری دارد و با سایر محصولات شما بهتر عمل می کند. یا ممکن است دوست داشته باشید که از یک لایه ضد آفتاب شیمیایی و سپس لایه ای دیگر از مواد مینرال استفاده کنید (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد!). نکته این است که یک نوع ضد آفتاب "بهتر" از دیگری در نظر گرفته نمی شود. بهترین نوع ضد آفتاب، ضد آفتابی است که دوست دارید هر روز از آن استفاده کنید.

چیزی به نام ضد آفتاب مینرال نامرئی وجود ندارد…

ذاتاً مواد فعال مینرال - اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم - پودرهای سفید رنگی هستند که شفافیت آنها را غیرممکن می کند. به همین دلیل است که اغلب رنگ‌های سفید یا رنگ‌های شبح مانند باقی مانده از کرم‌های ضدآفتاب مینرال را می‌بینید، به خصوص در رنگ‌های پوست تیره‌تر. حقیقت موضوع این است که اگر کرم ضد آفتاب واقعاً و واقعاً 100% مینرال باشد، هر رنگی که باشد هرگز روی پوست شما نامرئی نخواهد بود.

نکته دیگری که باید بدانید: اگر از یک محصول مینرال استفاده می‌کنید که دارای برچسب روی نامرئی است، احتمالاً این یک فرمول ترکیبی است که هم از مواد فعال شیمیایی و هم مواد مینرال استفاده می‌کند، یا اینکه بازاریابی گمراه‌کننده‌ای برای چیزی در امتداد خطوط صحبت می‌کند. "سبک وزن."

نکته مهم: اگر محصول مینرال شما شفاف بیرون می آید، به این معنی است که مواد فعال از هم جدا شده اند و باید آن را خوب تکان دهید و دوباره امتحان کنید. یا، رک و پوست کنده، احتمالاً باید همه چیز را دور بیندازید زیرا این اغلب نشانه آن است که SPF به درستی فرموله نشده است یا اینکه دسته بدی دریافت کرده اید.

فناوری ترکیب مواد مینرال ما

راه‌هایی (کاملاً جادویی) برای کمک به پوشاندن پودرهای سفید اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیوم وجود دارد که به فرمول‌های 100% مینرال اجازه می‌دهد روی طیف وسیع‌تری از رنگ‌های پوست کار کنند. در کرم‌های ضدآفتاب مینرال خود که برای استفاده روزانه طراحی شده‌اند، ما از فناوری ترکیب مینرال استفاده کرده‌ایم که به ذرات مینرال کمک می‌کند تا راحت‌تر روی پوست شما ترکیب شوند و رنگ سفید مزاحم را به حداقل برسانیم. فناوری Mineral Blend به آن ذرات کوچک اکسید روی سفید و دی اکسید تیتانیوم اجازه می دهد تا بسیار بهتر صاف و ترکیب شوند – و همچنین اثرات مفیدی برای پوست ایجاد می کند (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می دهیم).

در زینک اسکرین و چشم روشن، فناوری ترکیب مواد مینرال به روشن شدن پوست کمک می کند، در حالی که فناوری ترکیب مواد مینرال در صفحه مات به مات شدن پوست کمک می کند. در جدیدترین SPF صورت روزانه ما، CC Screen SPF 50، فناوری ترکیب مینرال برای تصحیح رنگ و ترکیب با رنگ طبیعی پوست شما کار می کند.

صفحه نمایش CC SPF 50

جدیدترین فرمول 100% مینرال ما، اصلاحی از CC کرم مورد علاقه طرفداران ما است. CC Screen SPF 50 یک فرمول پیشگامانه برای مراقبت کامل از پوست شما است: از اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند، پوست را یکدست می کند و عیوب را پنهان می کند. این در 15 رنگ موجود است و حاوی مواد مغذی و محافظ پوست است.

صفحه‌های CC ما از 100% مواد فعال SPF مینرال تشکیل شده‌اند، اما هر سایه به دقت با رنگدانه‌های فوق‌العاده انعطاف‌پذیر رنگ آمیزی شده است که به آن اجازه می‌دهد روی طیف وسیع‌تری از رنگ‌های پوست کار کند، در حالی که همچنان به بهبود فوری ظاهر پوست شما کمک می‌کند. CC Screen در حال حاضر در 15 سایه انعطاف پذیر ارائه می شود، و ما در حال حاضر در حال افزودن موارد بیشتر هستیم.

یک کرم "مراقبت کامل" سبک وزن که درمان، پوشش و محافظت را ارائه می دهد. یک لایه درخشندگی فوری را برای شما فراهم می کند. یک یا دو مورد دیگر اضافه کنید و پوشش زیبا و قابل ساخت نیز خواهید داشت.

چگونه محافظت و درمان می کند؟

100% مینرال، غیر نانو اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم: از پوست در برابر اشعه های UVA/UVB با طیف وسیع SPF 50 محافظت می کند.

عصاره سیب: کمک می کند تا پوست صاف تر به نظر برسد و درخشندگی آنی را به شما بدهد

عصاره خزه ایرلندی: به محافظت در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند

چگونه آن را می پوشید؟

CC Screen را بعد از مرطوب کننده یا پرایمر خود بمالید. برای پوشش بیشتر می توانید آن را با انگشتان خود یا با اسفنج یا برس بزنید.

چه چیزی آن را فوق العاده می کند؟

CC Screen یک فرمول جدید و بهبود یافته است، با محافظت 100% مینرال SPF 50 در برابر اشعه ماوراء بنفش و 15 سایه انعطاف پذیر متناسب با انواع رنگ پوست.

به‌عنوان متخصص در زمینه SPF، نمی‌توانیم دست از نوآوری برداریم و دست از نوآوری نخواهیم برد مگر اینکه از همه افراد روی کره زمین (و منظورمان این است!) حتی بیشتر از مردم محافظت کنیم. ما سال‌ها صرف تغییر و بهبود صفحه‌نمایش CC جدید خود با SPF 50 کردیم تا شامل 15 سایه انعطاف‌پذیر باشد، بدون اینکه روی فرمول فوق‌العاده تمیز، 100% مینرال و غیر نانو اکسید روی، فداکاری کنیم، و می‌خواهیم به شما اطلاعاتی در مورد دلیل آن بدهیم. در حال حاضر نمی‌توانستیم محدوده سایه را بیشتر از این گسترش دهیم.

بنابراین بدون هیچ مقدمه ای ... اینجا یک درس شیمی است.

مارک‌هایی که کرم‌های CC 100% مینرال رنگی تولید می‌کنند معمولاً اعداد SPF بالایی ندارند (نه هیچ، اما بعداً در مورد آن بیشتر خواهد شد)، به این معنی که در فرمول «جای بیشتری» برای افزودن رنگدانه‌های اضافی دارند. از آنجایی که می‌خواهیم از پوست شما محافظت کافی در قالب یک عدد SPF بالاتر، به علاوه مواد مغذی پوست را اضافه کنیم، فضای تکان دادن زیادی برای اضافه کردن مقدار رنگدانه مورد نیاز برای پوست عمیق وجود ندارد.

ما دوباره این موضوع را برای شما مرور خواهیم کرد: اعداد SPF بالاتر "فضای" بیشتری را در فرمول اشغال می‌کنند و فضای کمی برای مقدار رنگدانه‌ای که برای رنگ‌های عمیق لازم است باقی می‌گذارند. و ما در حال حاضر راه حلی پیدا نکرده ایم. اما، ما می دانیم که این پایان داستان نیست، و ما متعهد به تکرار هستیم تا زمانی که راهی برای تحقق آن پیدا کنیم. و هر جا اراده ای وجود داشته باشد، همیشه دور است، بنابراین ما در این سفر با ما به شما خوشامد می گوییم!

پس کرم ضد آفتاب شیمیایی چطور؟ چه زمانی از آن استفاده می کنید؟

اکنون که همه چیز را در مورد ضد آفتاب های مینرال می دانید، ممکن است همچنان به سمت برخی فرمول های شیمیایی کشیده شوید. و این کاملاً عالی است! فرمول های شیمیایی تمیز ما برای چیزهایی که فرمول های 100٪ مینرال نمی توانند ارائه دهند واقعاً خوب هستند. برای شروع، اگر پوست بسیار عمیقی دارید و به دنبال چیزی هستید که رنگ سفید باقی نماند، احتمالاً به یک فرمول شیمیایی تمیز نیاز دارید، مانند پرفروش ترین محصول شماره 1 ما، کرم ضد آفتاب نادیده SPF 40، یا ما. مرطوب کننده آبرسان، Superscreen SPF 40. همین امر در مورد لحظات فعال زمانی که در حال تعریق هستید نیز صدق می کند... فرمول های شیمیایی بیشتر از مواد مینرال قابل تنفس هستند (که می توانند از تعریق طبیعی بدن شما، به خصوص هنگام ورزش جلوگیری کنند).

برای کمک به درک تفاوت بین ضد آفتاب شیمیایی و مینرال و زمان استفاده از هر کدام، به این نمودار مراجعه کنید:

خوب، پس آیا می توانم ضد آفتاب مینرال و شیمیایی را با هم ترکیب کنم؟

هنگامی که در حال ساخت کمد SPF خود هستید، ممکن است متوجه شوید که هم به سمت Unseen (100٪ مواد شیمیایی تمیز) و هم به سمت CC Screen (100٪ مینرال) جذب می شوید و فکر می کنید که آیا استفاده از هر دوی آنها بی خطر است یا خیر. پاسخ کوتاه: بله! پاسخ طولانی: کاملاً خوب است، اما فقط مطمئن شوید که هنگام مخلوط کردن فرمول های شیمیایی و مینرال از برخی پروتکل ها پیروی می کنید. اول، اگر Supergoop را لایه بندی می کنید! در فرمول‌ها، لازم نیست نگران کاهش اثربخشی هر کدام از این دو فرمول باشید، زیرا ما مواد فعال مینرال خود را با سیلیکون یا روغن می‌پوشانیم، که واکنش‌پذیری آنها را کاهش می‌دهد، بنابراین احتمال اینکه فرمول مینرال فرمول شیمیایی را بی‌اثر کند، بسیار کم است.

دوم، بهتر است ابتدا یک فرمول شیمیایی را اعمال کنید و بعد از آن یک فرمول مینرال را لایه برداری کنید، زیرا فرمول های مینرال از نظر فنی پودر هستند و احتمال بیشتری دارد که روی پوست حرکت کنند، که می تواند اولین لایه ضد آفتاب شما را مختل کند. این ما را به نکته بعدی می‌رساند: هنگامی که کرم‌های ضدآفتاب خود را لایه‌بندی می‌کنید، مطمئن شوید که قبل از استفاده از لایه دوم، صبر کنید تا لایه اول خشک شود (حدود یک دقیقه طول می‌کشد). این اطمینان حاصل می کند که از محافظت کامل برخوردار هستید!

بیایید این را جمع بندی کنیم

ما امیدواریم که این راهنمای همه چیز ضد آفتاب مینرال برای شما بسیار مفید بوده باشد و امیدواریم برخی از سردرگمی‌ها را در مورد معنای آن برای پوست شما برطرف کرده باشد. نتیجه نهایی ما به عنوان یک شرکت این است که ما معلمان و دانش‌آموزان هستیم - ما همیشه از شما یاد می‌گیریم و همیشه سعی می‌کنیم آنچه را که باید در مورد محافظت از پوست خود بدانید، به شما آموزش دهیم، در حالی که کرک‌ها را فیلتر می‌کنیم.

حقیقت موضوع این است که وقتی صحبت از سوپرگوپ به میان می‌آید، هیچ گزینه «درست» یا «اشتباه» ضد آفتاب وجود ندارد. بهترین ضد آفتابی که می توانید بپوشید، ضد آفتابی است که دوست دارید هر روز بزنید.

مطالعه بیشتر: برچسب کرم ضد آفتاب

بازدید : 72
چهارشنبه 1 دی 1400 زمان : 12:55

آیا می دانید کرم های ضد آفتاب امروزی می توانند از آفتاب سوختگی، سرطان پوست و پیری زودرس پوست مانند چین و چروک و لکه های پیری جلوگیری کنند؟ با وجود کرم های ضد آفتاب بسیار زیاد، تلاش برای تشخیص اینکه کدام ضد آفتاب بهترین محافظت را برای شما و خانواده شما ارائه می دهد، بسیار طاقت فرسا است. برای کمک، متخصصان پوست این نکات را ارائه می دهند.

آیا به نظر شما سوپ الفبای اصطلاحات موجود در ضد آفتاب گیج کننده است؟ اگر بله پاسخ دادید، در یک شرکت خوب هستید. یک مطالعه منتشر شده در JAMA Dermatology می گوید که کمتر از نیمی از بیماران در کلینیک پوست معنی واژه هایی مانند "طیف گسترده" و "SPF" را می دانند.

برخی از این اصطلاحات، مانند "طیف گسترده" و "SPF"، معانی بسیار خاصی دارند زیرا از استانداردهایی که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای آزمایش ضدآفتاب ایجاد شده است، ناشی می شوند. دیگران فاقد این معنی رسمی هستند، اما شما اغلب آنها را روی کرم ضد آفتاب می بینید.

قادر به رمزگشایی این اصطلاحات می تواند به شما در انتخاب ضدآفتابی که محافظ مورد انتظار شما را دارد، کمک کند.

در زیر همه چیز مورد نیاز برای رمزگشایی برچسب ضد آفتاب را خواهید یافت.

کرم ضد آفتاب با طیف گسترده چیست؟

معنی FDA: کرم ضد آفتاب می تواند شما را در برابر اشعه مضر فرابنفش A (UVA) و ماوراء بنفش B (UVB) خورشید محافظت کند.

چرا کرم ضد آفتاب با طیف گسترده می خواهید؟

این می تواند از پوست شما در برابر اشعه های UVA (پیری) و UVB (سوزش) خورشید محافظت کند، که به جلوگیری از موارد زیر کمک می کند:

SPF چیست؟

معنی FDA: چقدر یک ضد آفتاب از شما در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند.

برای ساده سازی کارها، ممکن است بخواهید فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) را به عنوان "عامل محافظت از آفتاب سوختگی" در نظر بگیرید.

درباره اعداد SPF

نکته گیج کننده دیگر در مورد SPF عددی است که پس از آن وجود دارد. این عدد به شما می گوید که یک کرم ضد آفتاب چقدر UVB (اشعه های سوزان) را می تواند فیلتر کند.

در اینجا آنچه علم به ما می گوید در مورد میزان اشعه UVB مختلف SPF می تواند فیلتر کند:

SPF 15: 93٪ اشعه UVB خورشید

SPF 30: 97٪ اشعه UVB خورشید

AAD توصیه می کند از SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.

مهم است بدانید که هیچ کرم ضد آفتابی نمی تواند 100٪ اشعه UVB خورشید را فیلتر کند. به همین دلیل بسیار مهم است که سایه داشته باشید و لباس های محافظ آفتاب بپوشید-مانند پیراهن سبک و آستین بلند، شلوار، کلاه لبه پهن و عینک آفتابی با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش. برای محافظت م effectiveثرتر، به دنبال لباس هایی با برچسب فاکتور حفاظت ماوراء بنفش (UPF) باشید.

ضد آفتاب ضد آب چیست؟

در واقع چیزی به نام ضدآفتاب ضد آب وجود ندارد. عرق و آب کرم ضد آفتاب را از روی پوست ما می شویند، بنابراین FDA دیگر به تولیدکنندگان اجازه نمی دهد ادعا کنند ضدآفتاب ضد آب است. برخی از کرم های ضد آفتاب ضد آب هستند.

ضد آفتاب ضد آب چیست؟

معنی FDA: مدت زمان (چهل یا چهل دقیقه) ضد آفتاب روی پوست مرطوب باقی می ماند. کرم ضد آفتاب باید قبل از دریافت نشان ضدآب آزمایش شود.

مقاوم در برابر آب: کرم ضد آفتاب به مدت 40 دقیقه در آب موثر می ماند. در آن زمان، باید دوباره درخواست دهید.

بسیار مقاوم در برابر آب: کرم ضد آفتاب به مدت 80 دقیقه در آب م effectiveثر می ماند. بله، پس از 80 دقیقه، باید دوباره درخواست دهید.

حتی اگر پوست شما هنگام استفاده از کرم ضدآفتاب مقاوم در برابر آب خشک می ماند، باید هر 2 ساعت یکبار ضدآفتاب را دوباره استفاده کنید.

چرا دوباره ضد آفتاب بزنیم؟

هنگامی که از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید فقط مدت طولانی روی پوست ما ماندگاری دارد. اشعه خورشید برخی از کرم های ضد آفتاب را تجزیه می کند. دیگران به هم چسبیده و اثربخشی خود را از دست می دهند.

برای ادامه محافظت از پوست در برابر نور خورشید در خارج از منزل، باید دوباره کرم ضد آفتاب بزنیم:

  • هر 2 ساعت
  • بعد از کشیدن حوله
  • هنگام تعریق*
  • بعد از قرار گرفتن در آب*
  • *هنگام استفاده از ضد آفتاب مقاوم در برابر آب، باید هر 40 تا 80 دقیقه مجدداً از آن استفاده کنید.

تفاوت بین کرم ضد آفتاب شیمیایی و کرم ضد آفتاب فیزیکی چیست؟

هر یک از این موارد به طور متفاوتی از پوست شما محافظت می کند و حاوی مواد فعال مختلف است. در اینجا خلاصه ای از تفاوت های اساسی آمده است:

کرم ضد آفتاب شیمیایی: با جذب اشعه خورشید از شما محافظت می کند. ممکن است حاوی یک یا چند عنصر فعال از جمله اکسی بنزون یا آووبنزون باشد.

کرم ضد آفتاب فیزیکی: با انحراف اشعه خورشید از شما محافظت می کند. حاوی مواد فعال دی اکسید تیتانیوم و/یا اکسید روی است.

برخی از کرم های ضد آفتاب از هر دو نوع ماده فعال استفاده می کنند، بنابراین حاوی یک یا چند ماده فعال هستند که در کرم های ضد آفتاب فیزیکی و کرم های ضد آفتاب شیمیایی یافت می شوند.

لیستی از ترکیبات فعال حاوی کرم ضد آفتاب را در ظرف تحت عنوان "مواد فعال" خواهید یافت. اگر نگران برخی از ترکیبات ضد آفتاب هستید، به دنبال کرم ضد آفتابی باشید که حاوی مواد فعال مختلف باشد.

تا زمانی که کرم ضد آفتاب همه موارد زیر را ارائه دهد، می تواند به طور موثر شما را در برابر نور خورشید محافظت کند:

  • SPF 30 یا بیشتر
  • حفاظت از طیف گسترده
  • مقاومت آب

کلمه ورزش در کرم ضد آفتاب به چه معناست؟

FDA این اصطلاح را برای ضد آفتاب تعریف نکرده است.

وقتی کلمه "ورزش" را روی ضد آفتاب می بینید، معمولاً به این معنی است که کرم ضد آفتاب 40 یا 80 دقیقه روی پوست مرطوب باقی می ماند. برای اطمینان، برچسب را بررسی کنید. همچنین ممکن است کلمات "مقاوم در برابر آب" یا "بسیار مقاوم در برابر آب" را مشاهده کنید.

برای محافظت از پوست خود، باید دوباره از کرم ضد آفتاب ورزشی استفاده کنید:

  • هنگام تعریق (هر 40 یا 80 دقیقه)
  • بعد از کشیدن حوله
  • بعد از بیرون آمدن از آب (یا هر 40 یا 80 دقیقه)
  • هر 2 ساعت (زمانی که عرق نمی کنید یا در آب نیست)
  • کلمه "کودک" در کرم ضد آفتاب به چه معناست؟

مانند کلمه "ورزش"، FDA این اصطلاح را برای ضد آفتاب تعریف نکرده است.

به طور کلی، وقتی عبارت "کودک" را روی کرم ضد آفتاب مشاهده می کنید، به این معنی است که کرم ضد آفتاب فقط شامل این مواد فعال است:

  • دی اکسید تیتانیوم
  • اکسید روی

این ترکیبات کمتر باعث تحریک پوست حساس نوزاد می شوند.

AAD موارد زیر را هنگام استفاده از ضد آفتاب در نوزادان و کودکان نوپا توصیه می کند:

کودکان زیر 6 ماه: با سایه نگه داشتن آنها و پوشیدن پیراهن های آستین بلند، شلوار، کلاه لبه پهن و عینک آفتابی از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. البته مراقب باشید که از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کنید.

در صورت امکان از استفاده از کرم های ضد آفتاب برای این کودکان خودداری کنید.

کودکان 6 ماه به بالا: از کرم های ضد آفتاب حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید، که بیشتر برای پوست های حساس نوزادان و کودکان نوپا مناسب است.

حتی هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب، کودکان را زیر سایه قرار دهید و لباسی بپوشید که از پوست آنها در برابر آفتاب محافظت کند، یعنی پیراهن های آستین بلند، شلوار و کلاه های لبه پهن.

اصطلاح "پوست حساس" در کرم ضد آفتاب به چه معناست؟

باز هم، FDA این اصطلاح را برای ضد آفتاب تعریف نکرده است.

به طور کلی، اگر برچسب ضد آفتاب روی پوست نوشته شده است "پوست حساس"، اغلب به این معنی است که کرم ضد آفتاب:

حاوی یک یا هر دو از این مواد فعال - دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی است

حاوی عطر، روغن، PABA یا مواد فعال موجود در کرم های ضد آفتاب شیمیایی نیست که می تواند پوست های حساس را تحریک کند

ضد حساسیت است

آیا استفاده از کرم ضد آفتاب حاوی دافع حشرات بهتر است؟

اگر برچسب ضد آفتاب می گوید حاوی دافع حشرات است، AAD توصیه می کند که به دنبال کرم ضد آفتاب دیگری باشید.

در حالی که هر دو محصول حفاظت مهمی را ارائه می دهند، آکادمی خرید محصولات جداگانه را توصیه می کند زیرا:

کرم ضد آفتاب باید آزادانه و مکرر استفاده شود

مطالعه بیشتر: راهنمای ضد افتاب مینرال

بازدید : 69
چهارشنبه 23 تير 1400 زمان : 12:38

گاوصندوق های خانگی دستگاه های ساده ای هستند:

  • خیلی گران نیستند
  • خیلی سنگین نیستند
  • کار کردن با ان ها سخت نیست

اما با این کال باید تدابیری برای افزایش ایمنی منزل و حفاظت از اشیاء و همچنین حفاظت ایمن از گاوصندوق در برابر سارقان اندیشید. در این مقاله 10 نکته مهم در افزایش ایمنی محل زندگی را برایتان بیان می کنیم .

بدیهی است که همه افرد در خانه و محل زندگی خود اشیاء و اموالی دارند که یا ارزش مادی بالایی دارد، یا به عنوان یک سند و مدرک مهم تلقی می گردد. طبیعی است که این اشیاء یا مدارک نیاز به حفاظت و مراقبت بیشتری داشته باشند. از این رو داشتن یک گاوصندوق خانگی که بتواند از این اشیاء مراقبت کرده و به خوبی از آن حفاظت کند برای یک خانه ضروری است. خرید گاوصندوق خانگی با دوام که از کیفیت خوبی برخوردار باشد نه تنها می تواند از اشیاء شما در برابر سارقین محافظت کند، بلکه یکی از بهترین راه حل ها برای حفظ آن ها در برابر حوادث غیر مترقبه مانند زلزله، سیل، آتش سوزی و ... است.

1. گاوصندوق ارزان نخرید

هرگز گاوصندوق ارزان قیمت خریداری نکنید. به زودی پشیمان خواهید شد که یکی بزرگتر را خریداری کرده اید که می توانید در آن چیزهای بیشتری را در آن ذخیره کنید. گاوصندوق با کیفیت خوب در برابر سرقت مقاومت بیشتری دارد. هنگام پیچ و مهره به زمین سفت تر است و پاره شدن آن بسیار دشوارتر است ، اگر غیرممکن نباشد .

2. گاوصندوق با کیفیت بخرید

یک گاوصندوق خوب در طولانی مدت ارزان تر خواهد بود زیرا خطر سوء عملکرد کمتر خواهد بود. برای باز کردن گاوصندوق برای دسترسی به محتوای آن ، احتمالاً کمتر با یک متخصص تماس خواهید گرفت. قفل ، الکترونیکی یا مکانیکی ، برای مدت طولانی بیش از یک گاوصندوق ارزان قیمت به درستی کار خواهد کرد. قابلیت اطمینان یک بار پرداخت می شود: خطر کم ، زحمت کمتر فاکتور برای شما ارسال نمی کند .

3. نصب گاوصندوق را جدی بگیرید

همیشه گاوصندوق خود را به درستی نصب کنید. توصیه می شود که اگر یک بتن یا یک دیوار تحمل بار باشد ، یک گاوصندوق با یک پیچ بزرگ به زمین پیچ کنید. باز کردن گاوصندوق دشوار است ، به ویژه اگر کیفیت خوبی داشته باشد و سارقین عجله داشته باشند: آنها باید سریع فرار کنند. آنها می خواهند وقتی غایب هستند گاوصندوق را باز کنند. به همین دلیل یک گاوصندوق که به درستی لنگر انداخته در محل خود باقی خواهد ماند.

4. حجم گاوصندوق را به درستی انتخاب کنید

یک گاوصندوق به اندازه کافی بزرگ برای نیازهای آینده خود انتخاب کنید. من می دانم که این آسان نیست زیرا پیش بینی آنچه در آینده به آن نیاز خواهیم داشت غیرممکن است. اما به خاطر داشته باشید که گاوصندوق خود را آنقدر راحت می دانید که چیزهای بیشتری را که قبلاً فکر می کردید در آن ذخیره می کنید. یک گاوصندوق بزرگ فضای کافی را به روشی مرتب فراهم می کند.

5. شرایط محل نصب را در نظر بگیرید

سعی کنید گاوصندوق خود را در یک اتاق مرطوب نصب نکنید ، به خصوص اگر یک گاوصندوق الکترونیکی باشد. رطوبت و الکترونیک با هم خوب بازی نمی کنند. محتوای گاوصندوق ممکن است کپک زده و در صورت رطوبت فضای اتاق بیش از حد خراب شود. چندین روش و دستگاه وجود دارد که به مبارزه با رطوبت کمک می کند اما در درجه اول راحت تر است که از این مشکل جلوگیری کنید. گاوصندوق های الکترونیکی را از اتاق آب دور نگه دارید.

6. باتری گاوصندوق را به موقع تعویض کنید

همیشه باتری هایی را که می توانید پیدا کنید تعویض کنید. گاوصندوق هر روز استفاده نمی شود و گاهی در اتاق سرد نگهداری می شود. این یک بار بزرگ برای باتری است که می تواند سریعتر از استفاده در شرایط ایده آل کنترل دما خراب شود. اگر باتری ها از کیفیت خوبی برخوردار باشند ، ایمن به مراتب با اطمینان تر و طولانی تر کار خواهد کرد. این امر به ویژه هنگامی مهم است که گاوصندوق دسترسی آسان به باتری ها را از خارج فراهم نکند. برخی گاوصندوق ها به سیم های خاصی نیاز دارند تا بتوانند گاوصندوق را باز کرده و باتری های داخل آن را عوض کنند! بله ، یکبار دیگر ، از این کار اجتناب کنید و باتری های باتری را با بهترین کیفیت جایگزین کنید.

7. گاوصندوق راروی زمین نصب نکنید

سعی کنید گاوصندوق خود را روی زمین نصب نکنید. چرا؟ زیرا دسترسی به آن بسیار آسان تر خواهد بود و وسوسه نخواهید شد که اشیاء با ارزش خود را بدون امنیت رها کنید. دسترسی به گاوصندوق شما آسان تر است ، استفاده از آن نیز بهتر است. به زمین پیچ شده و دسترسی به آن برای شما ناراحت کننده خواهد بود. من توصیه می کنم گاوصندوق را روی یک قفسه قرار دهید و آن را به دیوار محکم کنید. در آنجا پنهان شدن آسان و دسترسی به آن آسان خواهد بود.

8. دسترسی به گاوصندوق را خیلی محددود نکنید

گاوصندوق خود را بیش از حد پنهان نکنید! به همان دلیلی که در بالا گفته شد: از گاوصندوق بسیار دشوار برای دسترسی استفاده نمی شود. سپس دلیل اینکه شما با مخفی کردن گاوصندوق می خواستید بهترین امنیت را داشته باشید ، شما را آزار می دهد زیرا ممکن است به همان اندازه از آن استفاده نکنید. قانون حداقل تلاش انسانی باعث می شود که شما "برای چند دقیقه" اشیای قیمتی خود ، جواهرات ، پول نقد خود را روی میز یا کشو بگذارید. و همانطور که همه می دانند ، آن دقایق بسیار مهم بود.

9. اشیاء داخل گاوصندوق را مرتب بچینید

یک نظم را مرتب نگه دارید. اگر خیلی چیزها را داخل آن ذخیره کنید ، خطر مسدود شدن قفل یا در را دارید. اگر بستن درب گاوصندوق سخت باشد ، آن فشار همچنان وجود دارد و پس از بسته شدن بر روی درب وارد می شود و به تیرچه ای که دیگر نمی تواند بلغزد ، منتقل می شود. و به خصوص اگر قفل توسط یک موتور الکتریکی کوچک منتقل شود: آنقدر قوی نخواهد بود که دوباره پیچ و مهره ها را باز کند. یک گاوصندوق بزرگ مرتب شما را از این خطر خلاص می کند.

10. فاکتور خرید گاو صندوق را در جای دیگری نگهداری کنید

فاکتور گاوصندوق را در داخل گاوصندوق ذخیره نکنید: در صورت به سرقت رفتن ، بیمه شما آن را درخواست خواهد کرد.

مطلب مرتبط :

آیا به گاوصندوق نسوز نیاز دارید ؟

استاندارد های گاوصندوق هتلی را بشناسید

گاوصندوق نسوز چیست؟

بازدید : 65
شنبه 12 تير 1400 زمان : 16:36

هیچ کس دوست ندارد در مورد آن فکر کند ، اما بلایای خانگی مانند آتش سوزی می تواند در هر زمان ، برای هر کسی رخ دهد. در حالی که احتمال وقوع این اتفاق برای شما کم است ، اطمینان از اینکه خانواده شما نه تنها برای آتش سوزی آماده هستند ، بلکه اسناد شخصی شما نیز در شرایط اضطراری ایمن و آماده نگهداری می شوند بسیار مهم است.

گاوصندوق ضد حریق و نسوز سرمایه گذاری بزرگی است و در برابر بدترین شرایط اضطراری خانگی مقاومت خواهد کرد. مهم است که قبل از نصب در خانه اطمینان حاصل کنید که گاوصندوق انتخابی شما در واقع ضد آتش است. قبل از خرید مارک های ایمن مختلف تحقیق کنید. از پرسیدن سوال نترسید این شامل جلب نظر متخصص در مورد اینکه کدام نوع گاوصندوق برای نیازهای شما مناسب است.

آیا گاوصندوق های نسوز در واقع کار می کنند؟


پاسخ کوتاه بله است! گاوصندوق نسوز ، محتوای آنها را از آتش سوزی و سایر بلایا در امان نگه می دارد. با این وجود ، گاوصندوق ها انواع مختلفی دارند و همه به یک اندازه ایجاد نشده اند. گاوصندوق های نسوز معمولی بسته به مارک و اندازه ، از 16 دلار تا بیش از 200 دلار متغیر هستند. دانستن اینکه کدام گاوصندوق نسوز برای شما مناسب است ممکن است نیاز به کمی تحقیق داشته باشید و تصمیم بگیرید که چه چیزی در گاوصندوق شما نگهداری می شود. در مورد گاوصندوق های نسوز از اطلاعات زیر و در صورت مناسب بودن شما و خانه خود بیشتر بدانید.

گاوصندوق های نسوز چگونه کار می کنند؟


هر گاوصندوق حاوی اطلاعاتی در مورد مدت زمان جلوگیری از تخریب وسایل ، دمایی که گاوصندوق می تواند تحمل کند و در مقابل انواع بلایا از آن محافظت می کند. این زمانی است که تحقیق بسیار مهم است.

بزرگترین چیزی که باید به دنبال آن باشید "UL Rating" است. ("UL" مخفف Underwriters Laboratories ، یک سازمان ایمنی و آزمایش محصول است که بیش از 100 سال از فعالیت آن می گذرد.) این رتبه بندی به شما می گوید که در واقع ایمنی مقاوم در برابر آتش چیست. رتبه بندی UL با یک رتبه بندی زیر دنبال می شود ، که به شما این زمان را می دهد که اسناد شما آسیب نبیند. از امتیاز UL به عنوان راهنما برای آموزش اینکه چه نوع اسنادی در گاوصندوق شما آسیب می بینند استفاده کنید.

به عنوان مثال ، یک گاوصندوق 1 ساعته UL کلاس 350 به این معنی است که در هنگام آتش سوزی معمولی در خانه ، در حدود 1700 درجه فارنهایت در حال سوختن ، گاوصندوق برای حدود یک ساعت موارد را در گاوصندوق زیر 350 درجه نگه دارد. اگر دور از آتش نشانی زندگی می کنید یا در خانه ای تابستانی یا تعطیلاتی که تعداد افراد کمتری برای آتش سوزی در آن وجود دارد ، این خانه را ایمن نگه دارید ، توصیه می شود یک گاوصندوق با درجه بالاتر تهیه کنید. اگر از نیاز خود مطمئن نیستید ، با یک متخصص متخصص در گاوصندوق های نسوز صحبت کنید. آنها به شما کمک می کنند یکی را که برای شما مناسب است انتخاب کنید!

چه مدارکی را باید در گاوصندوق نسوز نگهداری کنم؟


اسناد حیاتی حاوی اطلاعات شخصی در مورد شما ، اعضای خانواده و حتی خانه شما مانند شناسنامه یا سند خانه شما ، جایگزینی آنها پس از آتش سوزی دشوار است. با تمام دل درد ناشی از تمیز کردن محتویات و بازسازی خانه ، داشتن این اسناد در امان از آسیب می تواند زندگی شما را پس از یک فاجعه مانند آتش سوزی کمی آسان کند. بسیاری از اوقات پس از آتش سوزی به این اسناد و مدارک احتیاج دارید ، بنابراین قفل شدن آنها در یک جعبه امن نسوز قفل شده مهم است.

موارد زیر (و موارد مشابه) را قفل و محافظت کنید:

گذرنامه و شناسنامه برای همه اعضای خانواده.
بیمه نامه های بیمه عمر ، وسایل نقلیه و خانه.
اطلاعات صندوق امانات از جمله کلیدها.
اوراق سرمایه گذاری مانند سهام ، اوراق قرضه ، حساب های بانکی ، صندوق های بازنشستگی و غیره
کارتهای تأمین اجتماعی.
هر گونه وصیت نامه و اراده شخصی برای اعضای خانواده شما. این شامل اسناد وکالت نامه و اسناد مراقبت های بهداشتی است.
همچنین در صورت از بین رفتن وسایل اصلی هنگام آتش سوزی ، تهیه یک انگشت شست همراه با عکسها و خاطرات خانوادگی ایده خوبی است.

در صورت آتش سوزی ، گاوصندوق شما از وسایل شما محافظت می کند ، اما به یاد داشته باشید ، حتی بهترین گاوصندوق نیز به گونه ای تنظیم نشده است که در مدت زمان طولانی در یک فاجعه مقاومت کند. و صرف نظر از اینکه گاوصندوق ضد آتش باشد ، هنوز هم در معرض سرقت است. اگر نگران سرقت هستید ، ممکن است گاوصندوق سرقت گزینه بهتری باشد.

آیا خانه شما از آتش سوزی آسیب دیده است؟

برای آسیب دیدگی در اثر آتش سوزی یا پاکسازی با روت تماس بگیرید. متخصصان آموزش دیده ما 24 ساعت در روز در دسترس هستند تا به شما کمک کنند تا وضعیت شما را ارزیابی کند. ما به شما کمک خواهیم کرد تا برنامه ای برای بازگشت زندگی شما به شرایط قبل از ضرر و زیان خود انجام دهید.

برای خرید بهترین گاوصندوق نسوز خانگی و اداری اینجا کلیک کنید.

بازدید : 58
يکشنبه 6 تير 1400 زمان : 9:26

کاشت ابرو از جمله اعمال زیبایی پرطرفدار در بین بانوان است که تغییرات زیادی را در چهره ایجاد می‌کند. در صورتی که این امر توسط پزشکی با تجربه و با مهارت صورت پذیرد شکل و رشد ابرو شباهت بیشتری به ابروی طبیعی خواهد داشت. در کاشت ابرو مدل و طرح دلخواه مشتریان در نظر گرفته شده و مطابق با سلیقه‎‌ی آنان کاشت فولیکول‎‌های مو صورت می‌‎پذیرد.

با توجه به تأثیر چشمگیر ابرو در چهره انسان و افزایش اعتماد به نفس وی پرپشت نمودن ابرو و استفاده از متدهای مختلف جهت دستیابی به این امر در طی سال‎‌های اخیر رواج داشته اما مهم‌‎ترین نکته‎‌ای که در سایر روش‌‎های پرپشت نمودن ابرو وجود دارد این است که هیچکدام از روش‎‌های نمی‌توانستند شکلی کاملاً مشابه یک ابروی طبیعی را برای افراد به وجود آورند.

عمل‌‎های کاشت ابرو حرفه ای با ایجاد امکان استفاده از موهای طبیعی خود افراد و پر نمودن مراکز ریزش کرده و یا نازک‎‌تر ابرو کمک می‌کند تا از یک ابروی طبیعی و پر پشت برخوردار باشید. قبل از بررسی عوامل مؤثر در ماندگاری کاشت ابرو بهتر است اطلاعات بیشتری در این باره بدست آورید تا بدانید چگونه کاشت ابروی خود را ماندگار کنید.

کدام روش کاشت


کاشت ابرو امروزه به صنعتی پیشرفته و گسترده تبدیل شده که روش‌‎های مختلفی برای ارتقای بیشتر در صد موفقیت این عمل انجام می‌شود. در میان این‎‌ها روش‌‎هایی تحت عنوان کاشت مصنوعی و طبیعی وجود دارند که تفاوت عمده‌‎ی این دو روش در انتقال مو به قسمت مورد نیاز می‌‎باشد.

در واقع در روش‎‌های مصنوعی تنها با انتقال تار مو و در روش‌‎های طبیعی با انتقال فولیکول مو رو به رو خواهیم بود که طبیعتاً کاشت مصنوعی به علت عدم برخورداری از فولیکول مو برخلاف کاشت ابرو طبیعی توانایی رشد را نخواهد داشت. خود کاشت طبیعی ابرو از طریق روش‎‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به بررسی این روش‎‌ها برای آگاهی بیشتر شما عزیزان پرداخته‌‎ایم.


FUT: کاشت ابرو FUT با ایجاد برشی در قسمت بانک موی مورد نظر و برداشت نواری به شکل مستطیل از پوست سر در ابعاد 1*10 سانتی‌‎متر انجام می‌شود که به علت ایجاد زخم و یا خونریزی در این روش به بخیه احتیاج است. این جای زخم ممکن است برای همیشه در در سر فرد به شکل یک علامت باقی بماند که البته تا زمان تراشیدن کامل موی سر معلوم نخواهد شد.

FIT , SUT ,MFIT : اما از دیگر روش‎‌های کاشت ابرو می‌توانیم به روش FIT ,SUT ,MFIT اشاره نماییم که در این روش‎‌ها به جای به کاربردن تارهای مصنوعی از فولیکول‎‌های مو استفاده می‌شود که همچون ابرو‎‌های طبیعی خود فرد قابلیت رشد، اصلاح، رنگ را خواهد داشت. از آنجایی که در این روش‎‌ها از ابزارهای ظریف‌‎تر همچون پانچ جهت برداشت و جداسازی فولیکول مو از بافت‌‎های اطرافش استفاده می‌شود، شاهد خونریزی و یا زخم نخواهیم بود و تنها نقاطی به رنگ روشن پس از اصلاح کامل موی سر مشاهده خواهد شد. به سبب کم خطرتر بودن این روش‌‎ها، از آن به عنوان روش‌‎های غیر جراحی یاد می‌شود. هریک از روش‎‌های FIT ,SUT ,MFIT در ابزار مورد استفاده و دستگاه‌‎های مورد نیاز تفاوت داشته و بعد از مطالعه و بررسی هر یک می‌توانید یکی را انتخاب کرده و به کاشت ابرو از طریق روش مورد نظر خود بپردازید.


عوامل تأثیرگذار در ماندگاری و موفقیت کاشت ابرو


در دست‌‎یابی به نتیجه‎‌ای رضایت بخش و عوامل متعددی تأثیرگذار هستند ک توجه به هر یک می‌تواند تعیین کننده ماندگاری و موفقیت در کاشت ابروی شما باشد. البته نکته‌‎ی بسیار مهمی که در این امر وجود دارد این است که نتیجه‎‌ی کاشت در افراد مختلف متفاوت بوده و ممکن است حتی بعد از دست یابی به نتیجه‌‎ی دلخواه خود بر اثر عواملی چون تغییرات هورمونی و یا بیماری‎‌های خاص دچار ریزش ابرو شوید.


انتخاب بانک موی مناسب: از جمله عوامل مهم و تأثیرگذار در افزایش ماندگاری مو‌‎های کاشته شده انتخاب بانک یا مرکز اهدای مویی است که دارای فولیکول‌‎های مقاوم به ریزش باشد. که این منطقه‎‌ی اهدای مو در افراد مختلف متفاوت بوده و بر اساس نظر و تشخیص پزشک تعیین خواهد شد.

انتخاب کلینیک مناسب: تجربه، مهارت و تخصص یک پزشک و نیز تکنیک‌‎هایی که در انجام کاشت ابرو به کار می‎‌برد می‌تواند تا حد زیادی در موفقیت کاشت حرفه‎‌ای ابرو تأثیرگذار باشد. توجه کنید که با توجه به دائمی بودن کاشت ابرو‎‌ها می‎‌بایست هزینه‎‌ی بیشتری را در مقایسه با سایر روش‌‎ها متقبل شوید که این هزینه در مراکز مختلف متفاوت می‎‌باشد. بنابراین علاوه بر تحقیق در خصوص روش‌‎های کاشت حتماً زمانی را برای یافتن یک کلینیک مناسب اختصاص دهید و کلینیکی را انتخاب کنید که در ازای خدمات بهتر و قیمت مقرون به صرفه‎‌تری را از شما دریافت می‌کند.

توصیه ‎‌های بعد از کاشت ابرو: توجه به دستورات و توصیه‌‎های پزشک و مراجعه به او بعد از کاشت از اعمال تأثیرگذاری است که کمک می‌کند نتایج بهتری را از کاشت ابروی خود به دست آورید. در طی مراجعاتی که به پزشک خواهید داشت از نحوه شست و شوی ابرو و نیز زمان مناسب آن اطلاع پیدا می‌کنید که رعایت این دستور عمل‎‌ها می‌تواند به رشد بهتر فولیکول‎‌های مو کمک کند.

فعالیت‌‎ بعد از کاشت: موهای کاشته شده در روزهای اول پس از کاشت حساس است به همین خاطر بهتر است انجام ورزش‎‌های سنگین و یا فعالیت‌‎های پر تحرک خود را به تعویق بیاندازید. برای انجام کارهای روزانه و فعالیت‌‎های سبک و نیز رفع قرمزی ناحیه کاشت 2 روز زمان کافی می‌‎باشد.

توجه به تغذیه: همانطور که می‌دانید مو‎‌ها از جمله ارگان‌‎های تحت تأثیر رژیم‎‌های غذایی هستند که با تغییر ناگهانی آن معمولاً دچار ریزش می‌شوند. این موضوع با توجه به حساسیت موهای کاشته شده اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است در خصوص رژیم غذایی خود با دکتر کاشت ابرو مشورت کرده واو را درجریان رژیم خود قرار دهید.


توجه کنید که با رعایت تمامی این موارد ممکن است در هفته‌‎های سوم تا هشتم پس از کاشت با ریزش موهای کاشته شده روبه رو شوید. که این موضوع نگران‌کننده نمی‎‌باشد چرا که بعد از مدت کوتاهی با رشد موهای جدید جای خالی موهای ریخته شده پر خواهد شد.

در صورت تمایل به کاشت ابرو می‌توانید به سایت کلینیک النا مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری را با مطالعه مقالات این سایت کسب نمایید. در کلینیک زیبایی النا انواع خدمات کاشت ابرو مو و نیز جوانسازی پوست لیفت و پروتز سینه و... انجام می‌شود. برای مراجعه به سایت این کلینیک از آدرس elenaclinic.com استفاده نمایید.

منبع : zibamoon.com

بازدید : 113
دوشنبه 17 خرداد 1400 زمان : 15:36

به طور کلی گاوصندوق در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود که برای محل کار یا منازل در ابعاد و اندازه‌های مختلف قابل استفاده است. در اصل تفاوت انواع گاوصندوق به نوع قفل آن‌ها می‌باشد که در سه مدل مکانیکی، دیجیتال رمزی و اثر انگشتی تولید می‌شوند.

وجود گاوصندوق هتلی درون سوئیت‌ها و اتاق‌های هر هتل یکی از ملزومات مهم است که به عنوان امتیاز هتل نیز از آن یاد می‌شود. قشر عظیمی از افرادی که به کشورها و استان‌های مختلف سفر می‌کنند، در حال ماموریت کاری هستند و ممکن است مقادیر قابل توجهی پول یا مدارک و اسناد مهم را به همراه داشته باشند. طبیعتاً چنین افرادی به سراغ هتلی می‌روند که گاو صندوقی امن در طراحی اتاق‌های خود داشته باشد، بنابراین اگر مایلید یک هتل‌دار موفق باشید می‌بایست در هنگام خرید به استانداردهای امنیتی گاوصندوق هتلی توجه کنید. پس ادامه‌ی این مقاله را بخوانید تا با اصول مهم برای خرید گاوصندوق آشنا شوید.

ویژگی‌های گاوصندوق هتلی را بدانید!

به طور کلی گاوصندوق در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود که برای محل کار یا منازل در ابعاد و اندازه‌های مختلف قابل استفاده است. در اصل تفاوت انواع گاوصندوق به نوع قفل آن‌ها می‌باشد که در سه مدل مکانیکی، دیجیتال رمزی و اثر انگشتی تولید می‌شوند. در این میان گاوصندوق هتلی همان مدل خانگی دیجیتال است که می‌توان از آن برای هر اتاقی به صورت جداگانه تهیه کرد. البته گاوصندوق مخصوص هتل ویژگی‌های ظاهری مهمی دارند که خریداران با توجه به آن مشخصات می‌توانند گاوصندوق را انتخاب و خرید نمایند.

استانداردهای امنیتی گاوصندوق مخصوص هتل کدام است؟

انتخاب بهترین مدل گاوصندوق برای استفاده در هتل اهمیت بالایی دارد؛ چرا که اگر طی هر اتفاقی مدرک یا شیء با ارزشی از مسافران هتل گم شود مشکلات بزرگی به بار خواهد آمد. در حالی که با خرید گاوصندوق مناسب می‌توان احساس امنیت و آرامش را برای مسافر در طول مدت سفر مهیا کرد. بنابراین در هنگام خرید به مشخصات گاوصندوق دقت کنید تا بهترین آن را برای هتل انتخاب کنید، برخی از این استانداردها عبارت هستند از:

  1. اولین نکته‌ی مهم توجه به ابعاد و اندازه‌های گاوصندوق است، برای آنکه بتوان گاوصندوق را درون کمد هر اتاق از هتل جاسازی کرد می‌بایست یک گاوصندوق در اندازه خانگی کوچک خریداری شود. ظریفیت این نوع گاوصندوق‌ها در حدی است که به راحتی می‌توان درون آن دسته چک و مدارم مهم را قرار داد.
  2. بهتر است گاوصندوق هتلی انتخابی شما قفل دیجیتال داشته باشد تا هر مسافر به راحتی برای آن رمز تعریف کرده و پس از اتمام صفر رمز آن را از بین ببرد تا افراد بعدی به راحتی از گاوصندوق استفاده نمایند.
  3. بدنه‌ی گاوصندوق نیز می‌بایست از آهن قوی باشد تا کاملاً مقاوم بوده و در صورت بروز حوادث همچون آتش سوزی دچار آسیب نشود و از مدارک و متعلقات درون خود محافظت کند.

اگر مایلید یک خرید رضایت بخش را تجربه کنید و بهترین گاوصندوق را با استاندارد امنیتی خریداری نمائید حتماً به سه نکته‌ی فوق در زمان خرید توجه داشته باشید.

قیمت گاوصندوق هتلی چقدر است؟

بدیهی است که قیمت خرید گاوصندوق هتلی که قفل دیجیتال دارد برای خریداران بسیار مهم می‌باشد، چرا که در یک هتل اتاق‌ها در تعداد بالا هستند و می‌بایست برای هر اتاق یا سوئیت یک گاوصندوق مجزا تهیه شود. البته برخی از مدیران و هتل‌دارن با یک سیاست کاری برخی از اتاق‌های ویژه خود را مجهز به گاوصندوق می‌کنند تا برای مهمان‌های ویژه ارائه شود، اما این ترفند ممکن است در زمان شلوغی مسافر هتل‌داران را دچار مشکل کند. بنابراین بهترین راهکار آن است که از یک وارد کننده مسقیم خریداری کنید تا در تعداد بالا برای شما تخفیفاتی نیز قائل شود. علاوه بر این خرید مستقیم و بدون واسطه به خودی خودی هزینه‌ی کمتری خواهد داشت.

خرید رضایت‌بخش را در فروشگاه سعدین تجربه کنید!

سعدین نام یک فروشگاه و مرجع خرید بسیار عالی برای خرید گاوصندوق است که از سال‌ها پیش در زمینه واردات انواع گاوصندوق در جال فعالیت می‌باشد. خرید گاوصندوق هتلی از سعدین هیچ نگرانی در بر نخواهد داشت، زیرا تمامی استانداردهای گاوصندوق مورد بررسی قرار گرفته و به راحتی می‌توانید گاوصندوق امنیتی و فوق امنیتی را خریداری نمائید.

از آنجا که این فروشگاه وارد کننده مسقیم است و دارای وبسایت اینترنتی نیز می‌باشد، شما می‌توانید هر تعداد گاوصندوق مورد نیاز هتل خود را با قیمتی مقرون به صرفه از این فروشگاه تهیه کنید. وبسایت رسمی این مجموعه که حالت فروشگاه اینترنتی نیز دارد دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و همواره فعال است. خدمات و پشتیبانی به موقع کارشناسان این مجموعه، ضمانت اصالت کالا و ارائه گارانتی، حمل و نصب سریع و آسان از جمله مزیت‌های خرید از سعدین است که با هر خرید نصیب شما خواهد شد...

منبع : https://www.aftabir.com/

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 94
  • بازدید کلی : 7506
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی